Cocaïne en koffie

15 juli 2013 - Guatapé, Colombia

Colombia.. Een veel besproken land, in de reisgidsen een nog steeds niet te bereizen land zonder problemen, voor kenners een land dat je moet doen wegens de pracht van natuur en bevolking en tevens het minst 'gevaarlijk' land van Zuid Amerika. Na twee weken in deze omgeving zijn wij het volmondig eens met de tweede groep.

We begonnen in Bogotá maar bleven daar slechts een dag of 2 omdat we binnenkort terug gaan om er een vriendin van Ine te zien die daar 3 jaar woonde en ons al de pracht en glorie zal laten zien.
Villa de leyva was onze volgende stop. We logeerden er in een paradijselijke hostel. Het dorp zelf is klein en omgeven is door bergen, een ideale plaats om tot rust te komen en van de mooie omgeving te genieten. Omdat we nog niet gewend waren aan de warmte, gingen we op zoek naar de enige "pozo azul" (=blauw meer) waarin er mocht gezwommen worden. Wegens onze goeie oriëntatie en perfect spaans deden we 3 uur over de normaal 20 minuten durende wandeling.. we blijven leren., :)

San Gil staat bekend als de plaats om aan extreme outdoor sporten te doen, dus daar moesten we zeker naartoe! Budgetgewijs kozen we voor 1 iets: raften. Rio suarez/rio fonze was geen eitje. Rapids van 5+ waren vooral heel leuk maar de rapid van 3+ deed Ine eventjes kopje onder gaan (te zien op facebook). Een bezoekje aan het ziekenhuis en onbekende spuit in de poep bleken DE oplossing voor een snelle genezing van een verrokken knie. Bovenal was het een super rafting experience. In San Gil deden we ook een avondje mee aan tejo, een colombiaans volksspel. Kort uitgelegd: raak het punt dat je moet raken met de werpsteen en het ontploft. Een avond die uitdraaide in leuke mensen leren kennen, karaoke, bier en gedans..
Ons plan om hierna naar Santa Martha te gaan, stelden we uit en we gingen met een groepje naar Medellin. (Pre-) Weekend en vooral leuke mensen zorgden voor basic maar genoeg Medellin spotting tijdens de dag en enkele uitgebreide ontdekkingen van het zotte nachtleven. Afscheid nemen is nooit leuk maar de 4 amerikanen gingen verder naar cartagena, terwijl wij met een brussels meisje richting guatape gingen. You are all from belgium, why do you speak english? komt hard aan maar is een feit dat onze tweetaligheid in belgie toch niet is wat het moet zijn;) damn belgians.. Guatapé.. klein maar gezellig met enkele mooie bezienswaardigheden, grooooot rotsje, watervallen, meren.. Leuk om hier terug wat van het dorpleven te genieten.
Na wat hiking hier met Emily vertrekken we alleen richting Cartagena of mompos om dan door te trekken naar Santa Martha. Hele mooie en leuke vooruitzichten..

De tijd gaat veel te snel hier en dat zegt genoeg..

Fotos blijken moeilijk om online te zetten maar we blijven proberen..

Herlinde en Ine

1. Inès:
    21 juli 2013
    Erg frustrerend, maar VOORAL ook machtig om te lezen wat jullie aant doen zijn, hier vanachter mijn pc (die tevens mijn beste zomerkompaan geworden is)...

Ik wou dat ik er bij was, dedju!! Genietttttt ten volle, en meer updateees :)
  2. Marianne:
    30 juli 2013
    Hoi hopelijk al veel gezien en genoten maar spaar nog wat voor mij (je weet nooit dat ik nog eens de latinokriebels krijg)
    nog veel reisgenot en geniet er van en laat het zeker niet aan jullie hartje komen
    groetjes en tot de volgende