Hasta la vista Argentinië

2 juli 2013 - Buenos Aires, Argentinië

Dag iedereen,

Na wat opzoekingswerk en wat rondvragen hebben we een vlucht noordwaarts geboekt: Colombia, here we come!!
Rekening houden met klimaat en onze interesses blijkt een zuidwaartse route evidenter..

Maar we hebben deze voorbije twee weken natuurlijk al heel wat moois gezien en beleefd.
We begonnen in Sao paulo om hier in Buenos Aires te eindigen. Daartussen maakten we kennis met het vissersfeest in paranagua, een waar minifestival met aangename muziek en lekkere, spotgoedkope caipiriñhas (waarna een zanger plots sprekend op lenny kravitz trok) . Een eiland waar we onze eerste wilde beesten zagen, een dolfijn en enkele grote schildpadden maar spijtiggenoeg allemaal al een tijdje heengegaan. Een treintje richting Morretes die prachtige uitzichten heeft, al moeten we bekennen dat we deze deels gemist hebben door het prachtige weer, ook wel mist genoemd. Veel charmante (vissers-) dorpjes met voornamelijk leuke terrasjes.
De grote highlight van onze eerste etappe was 'de watervallen van Iguazu'. De grootste watervallen van de wereld, zich spreidend over 2 landen met ook een drielandenpunt in de omgeving, heel indrukwekkend en prachtig!! We waren er helemaal op voorbereid en keken hier enorm naar uit.
We kregen inderdaad iets heel unieks te zien. In jaren was er niet zoveel regen gevallen en daar waar normaal 1 miljoen liter water stroomt, stroomde er nu 10 miljoen.. Dat zorgde voor een heel ander beeld van de watervallen. De watervallen waren veel minder hoog maar des te krachtiger, het water had een roestbruin kleurtje, veel wandelpaden waren afgesloten en we kregen geregeld iguazu douches. Spijtig dat we enkele typische prachtige uitzichten hebben gemist maar het was een machtige ervaring..
Hierna zetten we koers naar Posadas met een nachtbus die meer weg had van een rijdende diepvries, alweer een les geleerd: geen lange busritten meer zonder vierdubbel paar kleren. Maar gelukkig was Posadas een zeer aangename verrassing. Een leuke sfeervolle retrostad waar we een adembenemende zonsondergang zagen langs de boulevard met aan de overkant van het water Paraguay. De 13 uur durende busrit van de dag erop leerden ons dat zelf 4 paar kleren niet genoeg is..

En zo zijn we nu in onze hostel in Buenos Aires, wat iets weg heeft van een hippe jongeren bar in een herenhuis. Een straatbeeld zonder ergens een Mc donalds is uitgesloten maar desondanks heeft deze stad meer te bieden dan dat we dachten. Iets om te onthouden.

Tot in colombia!!!

1. Sara Van Landegem:
    2 juli 2013
    Super jullie avonturen hier te kunnen lezen en dit met foto's bij, verzacht een beetje de pijn dat ik u niet meer heb kunnen zien nichtje. Keep on posting and have fun ;-)
  2. Stijn:
    2 juli 2013
    Goe bezig mieke, goe bezig!! XxX <3
  3. Ellen Vandenbroucke:
    4 juli 2013
    De zanger op Lenny Kravitz?????? Ik EIS foto's!!!!!
  4. Ellen Vandenbroucke:
    4 juli 2013
    De zanger op Lenny Kravitz?????? Ik EIS foto's!!!!!